ADs Area

اخبار الحوادث

Monday, July 4, 2011

چهره های جدید در برنامه های تلویزیونی سوریه برای کنترل بحران به تحلیلگران غیرحرفه ای روی آورده است



تعدادی از تحلیلگران دولتی

همزمان با شدت گرفتن بحران در سوریه تحلیلگرانی غیرحرفه ای به میدان دفاع از نظام وارد شده اند که پیش از این هیچ سابقه ای در حضور در برنامه های تلویزیونی نداشته اند.

درمیان این تحلیلگران می توان داندانپزشک ، شاعر، نویسنده وحتی مربی باشگاه ورزشی یافت که بارها روی صفحه های تلویزیون ظاهر شده اند.

منابع رسمی می گویند این افراد بدون هماهنگی با وزارت اطلاع رسانی سوریه یا دفتر ریاست جمهوری و بدون دریافت کمک و یا اطلاعات لازم به کار خود می پردازند.

این درحالی است که دولت سوریه جلسات متعددی بین مقامات و مسئولان این کشور برگزار کرده با این حال تاکنون نتوانسته است راهبردی برای کنترل بحران بیابد و در نهایت راه سرکوب را برگزیده است.

یکی از این تحلیل گران که به شکل گسترده در برنامه های تلویزیونی حضور دارد شریف شحاده بازیکن سابق فوتبال و مربی باشگاه ورزشی " تشرین " است.

آقای شحاده اکنون بازی در میدان های ورزشی را کنار گذاشته و در میدان سیاست توپ می زند تا نقشی در کنترل اعتراض ها علیه بشار اسد رئیس جمهور این کشور ایفا کند.

از دیگر شخصیت های معروف دکتر بسام ابوعبدالله است. او یک داندان پزشک است اما در سیاست نیز تحلیلگری می کند ، او می گوید :" تحلیل گری کار زیبایی است به دلیل بی ارتباط بودن آن با دفتر ریاست جمهوری یا وزارت خارجه به این کار علاقه دارم."

این داندانپزشک با شدت گرفتن اعتراض ها در سوریه اکنون فرصتی یافته تا در بین تحلیل گران عرضه اندام کند.

ابراهیم یکی دیگر از تحلیلگران می گوید :" ما بارها به مسئولان هشدار دادیم از آنها خواستیم برای ارائه تحلیل به ما کمک کنند ولی هر بار به ما گفتند هرچه می خواهید بگویید ولی اگر مرتکب اشتباه شدید بدانید که مجازات خواهید شد."

ازسوی دیگر مصطفی مقداد سردبیر روزنامه دولتی " الثوره " می گوید برای کنترل بحران بارها از مسئولان خواستم از افراد سیاسی مستقل کمک بگیرد تا برای برون رفت از مشکلات هم فکری کند اما این خواسته عملی نشده است.

با این حال مردم سوریه اعتقاد ندارند که این تحلیلگران که آزادانه سخن می گویند با دولت هماهنگ نیستند.

No comments:

Funny Stuffs